Eesti Post AS

EESTI POST VÄHENDAS KETTAMASSIIVIDE KONSOLIDEERIMISEGA KORDADES SERVERITARISTU KEERUKUST

Kui veel kaks aastat tagasi kasutati Eesti Postis erinevatel aegadel ostetud mitme tootja kettamassiive ja enamus riistvarast oli moraalselt vananenud, siis tänaseks on kasutusel ainult kõige töökindlamad lahendused.

2600 töötajaga Eesti Posti väga suures IT taristus on umbes 150 aktiivset serverit, millest enamik on virtualiseeritud Hyper-V keskkonnas. Lisaks aktiivsetele teenustele on kasutusel ka serverite testkeskkonnad. Atea müügidirektor Aleksei Räim ütleb, et Eesti Posti olukord ei olnud just kiita: „Enamusel vananenud riistvarast ei olnud garantiid, mistõttu tehnilise rikke korral oleks taastamisaeg olnud määramatu ja kontrollimatu. Ühenduste ning kettamassiivide haldamine oli üsna keeruline ning pahatihti lausa võimatu.“

Vana riistvara tekitas probleeme, nende lahendamine nõudis administraatorilt aega ning lisas täiendavalt jooksvaid kulusid ettevõttele. Igakuiselt tuli tegeleda ketaste väljavahetamise, pikkade tarneaegade ning kättesaadavusprobleemidega. Ketaste rikki minemise puhul oli pikkade tarneaegade tõttu ohus kogu kettamassiivi töö. „Eesti Posti soov oli tekitada ühtne ning selgelt hallatav serverite keskkonda teenindav SAN võrk koos kettamassiiviga, mille riistvara on kaetud vajaliku garantii- ning tugiteenusega. Oli oluline, et loodav keskkond oleks kergesti laiendatav nii füüsiliselt kui ka virtuaalselt,“ selgitab Räim ja lisab, et enesestmõistetavalt oli eesmärk võimaldada ka keskkonda detailselt monitoorida.

Atea kettamassiivide spetsialistid töötasid välja uue lahenduse konfiguratsiooni ja tööplaani. Eesti Post valis uueks kettaseadmeks EMC VNX 5300 Unified, mis võimaldab üheaegselt nii SAN kui NAS ühendusi ning teostab sisemist andmete optimeerimist erinevate kettatüüpide vahel.

Pärast seadmete paigaldamist migreeriti kõik andmed erinevatelt vanadelt kettamassiividelt uude. „Loomulikult tegime seda töövälisel ajal ja mitmes etapis, sest kasutajate töö segamine ei oleks tulnud kõne allagi,“ ütleb Räim. Ka Eesti Posti IT infrastruktuuri grupi juht Lauri Treima tunnustab Atea professionaalset meeskonda: „Neil oli läbimõeldud lahendus ning vajalikud oskused andmete migreerimiseks. Ka migreerimisel ette tulnud takistuste kõrvaldamisega sai Atea meeskond kiiresti hakkama“.

Kliendi jaoks tähendas uue süsteemi juurutamine ennekõike töökindluse suurenemist ja teenuste kiiruse kasvamist. Lauri Treima ütleb, et IT halduse poolt vaadates on nüüd parem ülevaade kettakasutusest: „Saame oluliselt täpsemalt ja kiiremini näha, kui palju kasutatakse kettamahtu ning milline server kettaid kasutab. Meie jaoks on tähtis ka see, et uut süsteemi on senisest palju kergem laiendada.“ Samuti on ka väga hea järelteenindus ja tugi – näiteks teavitatakse kõikidest vigadest ning tarkvarauuendustest ja teostatakse tarkvara uuendus vastavalt vajadusele, ilma enda ressurssi rakendamata. Kõik kettasüsteemi parameetrid on täieliku tootjapoolse jälgimise all.


Mine tagasi