EMT AS

KUIDAS EMT ÕPPEKLASSI VIRTUALISEERIS JA KULUSID VÄHENDAS

TeliaSonera kontserni kuuluva EMT soov oli tõhustada koolitusprogrammi ja infotelefoni tööd. Seni oli suurimaks takistuseks osutunud arvutite administreerimine ning vananenud riistvara.

Eesti suurima mobiilsideoperaatori jaoks on oluline pakkuda palju erinevaid teenuseid nii eraisikutele kui ka ettevõtetele. Et EMT klienditeenindajad oleksid kursis kõikide pakutavate teenuste üksikasjade ning hingeeluga, viiakse sageli läbi koolitusi. Selleks kasutatakse kahte õppeklassi, kus on kokku 35 töökohta. Enne õppeklasside virtualiseerimist juhtus pahatihti, et arvutite puhastamine ja ettevalmistamine järgmiseks koolituseks võttis väga kaua aega. Sageli oli lihtsaim paigaldada arvutitesse uus operatsioonisüsteem ning alustada järgmist koolitust puhtalt lehelt. Kuna kasutusel olid vanad seadmed, ei olnud harvad ka arvutite füüsilised vead.

Nende kahe probleemi likvideerimisega soovis EMT lihtsustada IT kasutajatoe tööd. Uut lahendust planeerides seadis EMT kindlad nõudmised:

  •          tsentraalne haldamine
  •          maksimaalsel määral ja lihtne automatiseerimine
  •          töökoha administraatori õiguste ohutu omistamine õpilasele
  •          riistvaralise ressursi lisamise võimalus minimaalse ajakuluga
  •          võimalikult riistvaravaba töökoha tagamine
  •          töökoha riistvara elutsükli pikendamine kolmelt aastalt viieni
  •          jätkusuutlikkus

 

Lisaks nendele nõudmistele soovis EMT leida ka lisaväärtuseid, mis teeksid planeeritava lahenduse senisest universaalsemaks. Paralleelselt uuele lahendusele otsiti ka võimalust erinevate operatsioonisüsteemi versioonide kasutamiseks ning koolituste ettevalmistamise võimalikkust väljaspool õppeklassi.

Lõplik valik langes VMware View kasuks. Üks põhjustest oli selles, et EMT-s kasutati juba varasemalt palju VMware’i tooteid ning korralik kompetents keskkonna haldamiseks oli olemas. Oluline oli ka VMware pikaaegne kogemus, selge tulevikuplaan ning mugavalt kättesaadavad paigaldusjuhendid.

Riistvara osas otsustas EMT Samsungi NC190 All-in-One ja Wyse P20 terminalide kasuks. Osaliselt kasutati ära ka olemasolevat taristut ning tänaseks on keskkond üles ehitatud kahes asukohas

selliselt, et vea korral käivitub teises asukohas asuv installatsioon. See on eriti tähtis just infotelefoni toimimise tagamiseks. EMT teenuste halduse grupi juht Risto Soosuu ütleb, et tööjaamade virtualiseerimine on idee, mis tasub kindlasti ellu viia: „Väga paljud ainult mõtlevad tööjaamade

virtualiseerimise peale, kuid ei jõua tegudeni. Koostöös Ateaga tegime meie selle ära!” Atea jagas tööd kahte etappi. Esimeses planeeriti ja seadistati uut keskkonda ning vahetati välja riistvara.

Teises etapis virtualiseeriti infotelefoni teenus. Atea müügidirektori Aleksei Räime sõnul pöörati tavapärasest suuremat tähelepanu uute süsteemide testimisele: „EMT sisevõrk on üsna keerukas ja testida tuli palju. Lähtusime vanast rahvatarkusest, mis soovitab üheksa korda mõõta ja üks kord lõigata. See tasus end igati ära.“ Koolitajate tagasiside uutele seadmetele on äärmiselt positiivne, sest nüüd algab iga koolitus puhtalt lehelt ja arvutid töötavad täiesti laitmatult. Ka infotelefoni teenuse probleemidega ei ole EMT tehnikud viimasel ajal pidanud enam tegelema. Tulevikus on EMT-l plaanis laiendada olemasolevaid keskkondi ning lisada 12 raamatupidaja töökohta.

 


Mine tagasi