Riigi Kinnisvara

 

Töökohtade arv ja tööde maht Riigi Kinnisvara ASis kasvasid kiiresti ning seetõttu suurenes ka IT osakonna töökoormus. RKAS soovis vähendada tööjaamade haldusele kuluvat aega ning samas hoida töökohtade standardprofiilid ajakohasena ja kontrolli all; saada kiiret ülevaadet ettevõttes kasutatavast seadmetest ja paigaldatud tarkvara versioonidest; vähendada töökohtadega seotud intsidentide arvu ja vajadust reageerida tööjaama probleemidele; automatiseerida standard – ja eritarkvarade paigaldamist ning kiirendada uute töökohtade paigaldamist (operatsioonisüsteemi installimine üle arvutivõrgu).

 
Koostöös kliendiga ning kliendi soovidest lähtudes töötas Atea välja kahetasandilise lahenduse tarkvara installeerimiseks. Esiteks on iga töötaja arvutisse paigaldatud baastarkvara,
mis võimaldab töötajal alustada oma tööülesannete täitmist, kui IT osakond on kasutajale arvuti üle andnud. See baastarkvara, mida hoitakse ajakohasena tootja poolt väljastatud uuendustega, on saadaval
ka koos operatsioonisüsteemi installatsiooniga üle võrgu – nii hoiab IT osakond uue tööjaama seadistamisel aega kokku. Teiseks installeeritakse vastavalt töötaja ametipostile eritarkvara, mille puhul lähtutakse kasutaja töökoha tarkvaraprofiilist.
Profiilidega eristatakse näiteks projekteerijat, projektijuhti ja raamatupidajat.
Tarkvaraprofiilid võivad küll omavahel kattuda, kuid peavad olema kasutajate suhtes selgelt eristatavad.
Tarkvara installatsiooni kontrollitakse ja jälgitakse Configuration Manager konsoolist ning ülevaate saamiseks kasutatakse SCCM’i raporteerimisteenust. Ka töötajatel on võimalik installida tarkvara – selleks
kasutavad nad Software Centerit või veebipõhist tarkvarakataloogi Application Catalog.

 
Tänu Configuration Manageri juurutamisele on Riigi Kinnisvara ASis uue töökoha seadistamise aeg
oluliselt vähenenud – nt operatsioonisüsteemi installeerimine koos tarkvara ja nõutud seadistustega võtab vähem kui kaks tundi. Pärast seda ei pea enam tegema käsitsi muudatusi – hilisemad seadistused rakenduvad kasutaja arvutis märkamatult ega sega töötamist. Tänu raportitele on administraatoritel ka hea ülevaade arvutites toimuvast ning kõik muudatused on nähtavad SCCM konsoolist.

 

 

Üllar Tammiste_ RKAS

 

Loe lahendusest täpsemalt siit!


Mine tagasi